Materiaalia ja opetusvideot

diaries.png

Omaseurantavihko

Onko diabetes-sovellus jo käytössäsi? Lataa ilmainen PDF-omaseurantavihkomme verensokeriarvojesi seuraamiseen.

Lataa omaseurantavihko
video.png

Opetusvideot

Opi lisää mittaristasi videoiden avulla.


Katsele videoita
Diabetes Brochures

Diabetes-esitteet

Opi lisää diabeteksestä, lue ja tulosta esitteitämme.


Tulosta
Ladda ner de senaste bruksanvisningarna

Käyttöoppaat

Lataa käyttöoppaat.



Hanki käyttöopas

Kysymyksiä ja vastauksia

Mitä tarkoittaa virhekoodi E1?

E1 tarkoittaa "liian vähän verta." Voit lisätä verta samaan testiliuskaan 60 sekunnin aikana (CONTOUR® NEXT ja CONTOUR®NEXT ONE) tai 30 sekunnin aikana (CONTOUR®CARE). Jos et saa tulosta eikä mittari piippaa, kokeile uutta testiliuskaa.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa virhekoodi E2?

E2 tarkoittaa "käytetty testiliuska." Aseta uusi testiliuska mittariin ja tee mittaus uudestaan.

Mitä tarkoittaa virhekoodi E8?

E8 tarkoittaa "anturivirhe tai mittausvirhe." Toista mittaus uudella testiliuskalla. Jos virheilmoitus jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä tarkoittaa virhekoodi E4?

E4 tarkoittaa "virheellinen testiliuska asetettu." Poista testiliuska mittarista. Tarkista testiliuskan viimeinen käyttöpäivä purkista. Tee uusi mittaus uudella testiliuskalla. Työnnä testiliuskan harmaa pää mittarin liuskaporttiin, kunnes mittari piippaa.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa mittarissa näkyvä HI?

Jos mittarisi näyttää HI (high), se tarkoittaa, että mitattu arvo on yli 33,3 mmol/l.

Mitä tarkoittaa mittarissa näkyvä LO?

Jos mittarisi näyttää LO (low), se tarkoittaa, että verensokerisi on erittäin matala, alle 0,6 mmol/l. On tärkeää saada verensokeri nopeasti nousemaan. Mittaa verensokeri 10–15 minuutin kuluttua uudelleen. Syö tai juo jotakin, jos verensokeri on noussut normaalille tasolle (hedelmä, voileipä tai puoli lasillista maitoa). Lapset voivat usein olla nälkäisiä ja haluta syödä enemmän insuliinikohtauksen aikana. Se on hyväksyttävää, mutta anna myös sopiva määrä ateria-insuliinia, jotta verensokeri ei nouse liikaa. Noudata lääkäriltäsi saamiasi ohjeita ja tarvittaessa soita hätänumeroon.

Lue lisää

Mistä saan omaseurantavihkoja?

Voit ladata ilmaisia omaseurantavihkoja kotisivuiltamme. Haluatko dokumentoida arvosi automaattisesti? Käytä CONTOUR®DIABETES-sovellusta. Voit myös tilata omaseurantavihkoja asiakaspalvelumme kautta osoitteesta tuotetuki@ascensia.com.

Lue lisää

Mistä voin hankkia mittarini tarvikkeita (testiliuskoja, lansetteja)?

Jos olet saanut mittarisi terveydenhuollon kautta, ota yhteyttä sinne saadaksesi testiliuskat ja lansetit. Tarvikkeita, kuten testiliuskoja ja lansetteja, voi myös ostaa apteekeista tai diabetestuotteta myyviltä verkkosivuilta.

Lue lisää

Tilaamani tuote ei ole saapunut. ?

Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakastukeemme sähköpostitse (tuotetuki@ascensia.com) tai puhelimitse (0800 172 227) arkisin klo 8.00-16-30.

Kuinka vaihdan pariston CONTOUR-verensokerimittariini?

Paristot sijaitsevat mittarin takaosassa, tarran yläpuolella. Paristojen vaihto: Paristot tulisi vaihtaa, jos mittari näyttää jatkuvasti heikkoa paristoa tai jos mittari näyttää lyhyesti tyhjää ja sammuu sen jälkeen.
- Sammuta mittari ennen paristojen vaihtoa.
- Paina paristolokeron kantta voimakkaasti ja liu'uta sitä nuolen suuntaan.
HUOM: Jos asetat uudet paristot mittariin alle 5 minuutin kuluessa vanhojen poistamisesta, kaikki asetuksesi ja tulokset säilyvät. Jos aikaa kuluu yli 5 minuuttia, sinun on asetettava päivämäärä ja aika uudelleen, mutta muut asetukset ja tulokset säilyvät.
- Poista vanhat paristot työntämällä pariston yläosaa, jolloin pariston pohja nousee ylös.
- Aseta uudet paristot ""+""-puoli ylöspäin nastojen alle ja paristokoteloon.
- Liu'uta akkulokeron kansi takaisin aukiin uriin ja sulje se kunnolla.

Lue lisää

Käyttäjät ja terveydenhuollon ammattilaiset

Saat neuvontaa tuotteiden käytössä, takuussa ja saatavuudessa. Autamme myös sovelluksen käyttöönotossa sekä vastaamme kysymyksiin tuotteista ja materiaaleista.

Chattaa kanssamme

Vastaamme mielellämme kysymyksiisi live-chatin kautta arkisin klo 8.00-16.30.

Lähetä sähköpostia

Ota yhteyttä osoitteessa tuotetuki@ascensia.com.

Soita meille

Asiakaspalvelumme on avoinna arkipäivisin klo 8.00-16.30 numerossa 0800 172 227.

Terveydenhuollon tilaajat

Annamme tietoa mittarien ja tarvikkeiden tilauksesta sekä toimituksesta.

Lähetä sähköpostia

Ota yhteyttä osoitteessa diabetes.2@ascensia.com.

Soita meille

Asiakaspalvelumme on avoinna arkipäivisin klo 8.00-16.30 numerossa 09 7479 0393.